Nu au voie sa lucreze pe portiunea din zona parcului, unde sint specii protejate de lege , a declarat Adrian Colin, directorul APM Vrancea

Lucrarile de reabilitare si modernizare a drumului national Focsani – Lepsa – Ojdula vor fi sistate pentru circa 2 – 3 luni, pina cind se va emite un nou acord de mediu, intrucit mare parte din drum trece prin Parcul Natural Putna Vrancea, protejat de legislatia europeana. “Drumul Focsani – Ojdula are un acord incheiat in 2004. Apoi au refacut Studiul de Fezabilitate in 2006 si au revenit la un nou acord. Intre 2004 si 2006 nu s-a realizat nici un kilometru de drum. In 2007 s-a modificat Studiul de Fezabilitate din 2004 la cererea Companiei Nationale Autostrazi si Drumuri Nationale si s-a dat un nou acord in martie 2007. Intre timp, au intervenit niste modificari in lucrare, s-a latit drumul, se mai fac lucrari in plus fata de acordul din 2007, motiv pentru care s-a intrat din nou pe procedura. Drumul trece prin Parcul Natural Putna si studiul de impact nu cuprinde acest lucru. Lucrarile s-au oprit pe raza Parcului Natural. Si la Vrancea si la Covasna sint completari de facut. Un lucru care trebuie completat tine si de amfibieni, care au nevoie de protectie. Trebuie un nou acord de mediu, se va face din nou studiu de evaluare a impactului asupra mediului si 2 – 3 luni se va intirzia. In principiu nu au voie sa lucreze pe portiunea din zona parcului, unde sint specii protejate”, a aratat Adrian Colin, directorul coordonator al APM Vrancea.Termenul limita de incheiere a lucrarilor de reabilitare si modernizare a DN 2D Focsani “” Lepsa- Ojdula este anul 2011. Lucrarile au fost inaugurate in septembrie 2007, investitia fiind programata pe 4 ani. Valoarea lucrarilor, care sint finantate de la bugetul de stat este de 232.506.875 euro. DN 2D va fi largit de la 7 la 9 metri, iar pe toata lungimea lui se vor realiza 31 de poduri, un pasaj de cale ferata si 245 de podete. Lucrarile pentru reabilitare pe cei 118,87 km de drum national, din care 95 de km pe teritoriul judetului Vrancea, sint realizate de societatea UMB Spedition, apartinind omului de afaceri bacauan Dorinel Umbrarescu.