Lepsa

Bani pentru 70 de kilometri reabilitaţi din DN2D

Finanţare pentru „drumul lui Oprişan“

Anul acesta vor fi finalizate lucrările pe 70 de kilometri din DN 2D, Focşani-Vidra-Ojdula-Tîrgu Secuiesc-Braşov. La rectificarea bugetară de zilele trecute au fost aprobate fonduri pentru această investiţie.

Preşedintele Consiliului Judeţean Vrancea, Marian Oprişan, a fost cel care a depus mai multe amendamente la Legea bugetului de stat pe 2010 pentru continuarea lucrărilor la această investiţie. Şeful administraţiei judeţene a solicitat suplimentarea sumelor alocate pentru această investiţie cu 100 de milioane de lei.

Guvernul a aprobat, la rectificarea bugetară de miercuri, alocarea unor sume de bani pentru finalizarea lucrărilor pe 70 de kilometri din DN 2D, Focşani-Vidra – Ojdula-Tîrgu Secuiesc-Braşov. Preşedintele Consiliului Judeţean Vrancea, Marian Oprişan, a fost cel care a depus mai multe amendamente la Legea bugetului de stat pe 2010 pentru conti-nuarea lucrărilor la această investiţie. Şeful administraţiei judeţene a solicitat suplimentarea sumelor alocate pentru această investiţie cu 100 de milioane de lei. Lucrările de modernizare a DN 2D, Focşani-Vidra-Ojdula-Tîrgu Secuiesc-Braşov au fost realizate aproape în întregime pe sectorul Focşani-Tulnici. S-a turnat inclusiv stratul de uzură şi au fost executate lucrări de refacere şi modernizare a unor poduri, colectare de ape pluviale şi dalarea şanţurilor longitudinale. Până în acest moment, societatea UMB Spedition patronată de omul de afaceri Dorinel Umbrărescu a mai turnat stratul de egalizare şi binderul până în zona localităţii Ojdula din judeţul Covasna, excepţie făcând, porţiunea de drum dintre Tulnici şi Lepşa pe care nu a fost turnat stratul de asfalt din cauza lucrărilor complexe de lărgire a drumului. De asemenea, au fost refăcute sau se lucrează la refacerea mai multor poduri de pe acest drum şi au fost realizate în mare parte canalele de colectare a apelor pluviale, subtraversările, şanţurile longitudinale, podeţele de acces la proprietăţi, etc.

Oprişan a făcut presiuni pentru finalizarea DN 2D

Pentru finalizarea lucrărilor la drumul naţional 2D, Focşani-Vidra-Ojdula-Tîrgu Secuiesc-Braşov, mai e nevoie, în afară de suma alocată anul acesta, de încă 100 de milioane de lei. Preşedintele Consiliului Judeţean Vrancea, Marian Oprişan, a spus că singurul proiect la care guvernele de dreapta nu au putut să renunţe datorită presiunilor făcute permanent de el inclusiv prin intermediul justiţiei a fost DN 2D, Focşani-Vidra-Ojdula-Tîrgu Secuiesc-Braşov. „Singurul proiect la care Guvernul nu a putut să renunţe datorită presiunilor făcute permanent de către Marian Oprişan, preşedintele Consiliului Judeţean Vrancea, inclusiv prin intermediul justiţiei, a Curţii de Apel Galaţi şi a Curţii Supreme de Justiţie, a fost DN 2D, Focşani-Vidra-Ojdula-Tîrgu Secuiesc-Braşov“, a concluzionat Marian Oprişan.

Modernizarea DN 2D, cea mai complexă lucrare din România

Alocarea fondurilor vine după ce, săptămâna trecută, mi-nistrul Transporturilor, Radu Berceanu, a declarat că moder-nizarea DN 2D, este cea mai complexă lucrare din România şi că ar trebui organizată „o excursie de studiu“ cu alţi constructori în care ar trebui să vină să vadă această lucrare. „Este o lucrare deosebită, cea mai complexă lucrare pe care am văzut-o. Sectorul de drum naţional de pe DN 2D care este finalizat este foarte bine realizat şi ar trebui ca mulţi constructori pe care i-am avut şi care au turnat asfalt în valuri şi care aveau pretenţia să fie recepţionate lucrările fără să facă corecturile necesare, să vină aici în excursie de studiu să vadă cum arată cu adevărat o lucrare bine făcută, profesionist“, a precizat ministrul Transporturilor Radu Berceanu.

UMB propune un viaduct în zona Greşu-Ojdula

DN 2D ar putea deveni cel mai spectaculos drum naţio-nal dacă va fi aprobată schimbarea parţială a soluţiei tehnice pentru sectorul de drum Greşu-Ojdula şi realizarea unui viaduct. Patronul UMB Spedition, omul de afaceri Dorinel Umbrărescu a propus ca, din cauza alunecărilor de teren, traseul actual să fie deviat pe un alt versant iar legătura dintre acesta şi restul drumului să fie realizată prin intermediul unui viaduct. „Soluţia propusă de noi şi de proiectant este viabilă, iar viaductul va crea o perspectivă deosebită asupra zonei“, a spus Dorinel Umbrărescu. Drumul are o lungime de 118 kilometri, pe care se vor construi sau vor fi modernizate 35 de poduri, cu o lungime totală de 1,2 kilometri. Cel mai lung pod, de 287 de metri, este construit peste râul Putna, în localitatea Vidra. Vor mai fi refăcute 269 podeţe şi lărgite alte 24. Proiectul prevede reabi-litarea sectorului asfaltat şi asfaltarea celor 24 de kilometri de drum pe tronsonul Greşu-Ojdula, refacerea zidurilor de sprijin, a sistemelor de colectare şi evacuare a apelor meteorice, refacerea şi modernizarea lucrărilor de corecţie a torenţilor.