Lepsa

Finanţarea pentru reabilitarea DN 2D a fost tăiată

Guvernul pedelist condus de Emil Boc a tăiat finanţarea proiectului de reabilitare a DN2 D Focşani-Tulnici-Ojdula-Târgu Secuiesc-Braşov, deşi lucrările erau avansate. Tăierea finanţării are loc în condiţiile în care banii pentru efectuarea lucrărilor trebuiau alocaţi în baza Legii Bugetului de Stat pe 2011. Pedeliştii din guvern au susţinut de mai multe ori că tăierea salariilor bugetarilor, a ajutoarelor sociale şi a indemnizaţiilor de creştere a copilului, dar şi impozitarea pensiilor au fost făcute ca să existe fonduri pentru investiţii. De fapt, este încă o minciună gogomană a celor aflaţi la guvernare, care nu ştiu decât să taie şi să nu construiască nimic pentru români. Vrâncenii trebuie să ştie că parlamentarii second hand ai PD-L de Vrancea, senatoarea Sorina Plăcintă şi deputaţii Alin Trăşculescu şi Răzvan Mustea, au votat împotriva amendamentului privind suplimentarea finanţării proiectului de reabilitare a DN 2D.

Pedeliştii nu sunt în stare nici măcar să finalizeze proiectele de investiţii începute de Marian Oprişan şi guvernul PSD. La nouă ani de la începerea procedurilor tehnice de reabilitare a DN 2D, a fost sistată finanţarea proiectului deşi lucrările erau avansate şi banii erau alocaţi prin legea bugetului de stat pe 2011. Decizia de sistare a investiţiei a fost luată de guvernul pedelist condus de Emil Boc după ce a tăiat salariile bugetarilor, indemnizaţiile pentru mame, chipurile pentru a asigura fonduri pentru investiţii.
Culmea, prin legea bugetului pentru 2011, guvernul a alocat doar 26 de milioane de lei pentru continuarea lucrărilor de modernizare a DN 2D, în condiţiile în care suma necesară ar fi fost de 100 de milioane de lei. Fişa investiţiei de la Ministerul Transporturilor arată că, în 2011, sunt alocaţi cei mai puţini bani pentru modernizarea DN 2D de la începerea lucrărilor. Cu toate acestea, nici măcar aceşti bani nu au fost alocaţi efectiv pentru continuarea lucrărilor la această investiţie.
Pedeliştii din guvern au susţinut de mai multe ori că tăierea salariilor bugetarilor, a ajutoarelor sociale şi a indemnizaţiilor de creştere a copilului, dar şi impozitarea pensiilor au fost făcute ca să existe fonduri pentru investiţii. A fost încă o minciună uriaşă servită unui popor mult prea credul de către pedeliştii aflaţi la guvernare, care de când sunt la putere nu fac altceva decât să taie şi să nu pună nimic în loc.
Deşi şeful administraţiei judeţene, Marian Oprişan, a solicitat, prin intermediul parlamentarilor PSD de Vrancea, alocarea sumei de 100 milioane de lei, prin legea bugetului de stat pe 2011, pentru continuarea lucrărilor la DN 2D, amendamentul nu a fost aprobat de maşina de vot a coaliţiei aflate la guvernare. De fapt, niciunul din amendamentele administraţiei judeţene nu a fost aprobat de susţinătorii puterii portocalii.
Doar parlamentarii second hand ai PD-L de Vrancea, senatoarea Sorina Plăcintă şi deputaţii Alin Trăşculescu şi Răzvan Mustea, au votat împotriva amendamentului privind suplimentarea finanţării proiectului de reabilitare a DN 2 D.

Intervenţiile lui Oprişan au transformat proiectul în realitate

Procedurile de modernizare a DN 2D au început din decembrie 2002, când a fost publicat anunţul de intenţie în Monitorul Oficial. Ulterior, pe 12 martie 2003, a fost selectată societatea Solel Boneh Internaţional, pentru a realiza lucrarea. În 2004, au fost realizate studiul de fezabilitate şi proiectul de execuţie, pentru care au fost cheltuiţi 2,5 milioane de euro, iar lucrările ar fi trebuit demarate în 2005. Numai că Gheorghe Dobre, ministrul PD din guvernul Tăriceanu a boicotat acest proiect şi a renunţat la parteneriatul public-privat încheiat cu societatea Solel Boneh Internaţional.
După zeci de demersuri şi zeci de memorii depuse la Guvern şi ministerele abilitate de către Marian Oprişan, proiectul a fost reluat în 2007, dar cu finanţare integrală de la bugetul de stat, etapizat, până în anul 2013. Mai exact, este vorba de o întârziere de aproape 10 ani a acestui proiect, iar finalizarea lui depinde de cât de multe resurse financiare reuşesc guvernanţii să atragă la bugetul de stat.

Drum modernizat la standarde UE

În 2010, abia în urma intervenţiilor făcute de preşedintele Consiliului Judeţean Vrancea, Marian Oprişan, pentru continuarea lucrărilor la investiţia mai sus menţionată, a fost alocată suma de 90 milioane de lei (900 miliarde lei vechi -n.r.), sumă ce a fost prinsă în programul de investiţii. Înainte de intervenţia şefului administraţiei judeţene, Guvernul alocase pentru continuarea lucrărilor la DN 2D, suma de 10 milioane de lei.
În urma acestor intervenţii, au fost modernizaţi şi reabilitaţi primii 50 de kilometri din DN 2D, Focşani-Vidra-Ojdula-Tîrgu Secuiesc-Braşov. Sectorul de drum Focşani-Bîrseşti are două benzi de trafic a câte 3,5 metri  fiecare, două benzi de încadrare a câte jumătate de metru şi încă un metru alocat celor două benzi de acostament, consolidate de o parte şi de cealaltă a drumului. În total, partea carosabilă are o lăţime de nouă metri.
Întrebat dacă a meritat eforturile pentru realizarea proiectului, Marian Oprişan a declarat: „A me-ritat fiecare clipă pe care am petrecut-o la Ministerul Transporturilor, fiecare clipă pe care am petrecut-o cu proiectantul, fiecare clipă pe care am petrecut-o pe acest drum cu constructorul. Dar merită să îi mulţumesc, încă o dată, lui Miron Tudor Mitrea împreună cu care am pus bazele acestui proiect de infrastructură determinant pentru judeţul Vrancea“.

Scrisoare deschisă adresată premierului Boc

Preşedintele Consiliului Judeţean Vrancea, Marian Oprişan, i-a adresat o scrisoare deschisă premierului Emil Boc, încă din luna mai a.c., în care cere explicaţii în legătură cu lipsa de finanţare şi sistarea lucrărilor la o serie de drumuri din judeţ. Şeful administraţiei judeţene i-a reproşat premierului că „nevoile cetăţenilor noştri nu au ajuns la urechile dumneavoastră, cel mai probabil din cauza criteriilor politice pe care le-aţi adus la Guvern şi care trag România în jos, în fiecare zi“. „În calitate de reprezentant legitim al intereselor cetăţenilor judeţului Vrancea şi în numele lor, vă solicit public dumneavoastră, domnule Prim-ministru Emil Boc, membrilor Guvernului şi parlamentarilor PDL, explicaţii în legătură cu sistarea lucrărilor la DN 2D Focşani-Ojdula-Târgu Secuiesc. Totodată, vă solicit explicaţii şi în legătură cu promisiunile neonorate privind alocarea de fonduri pentru reabi-litarea drumului Lepşa-Coaşa-Soveja, dar şi în legătură cu faptul că, deşi Consiliul Judeţean Vrancea a solicitat Guvernului, an după an, 400 milioane lei – bani necesari refacerii infrastructurii afectate de inundaţii, nu aţi catadicsit să ne alocaţi aceste fonduri nici după cinci ani de zile“, se arată în scrisoarea semnată de Oprişan.
Preşedintele CJ Vrancea precizează că în aceeaşi situaţie se află şi DN 2 R Mărtineşti-Bogza-Dumbrăveni-Dumitreşti-Jitia şi DN 2 N Jitia-Vintileasca-Bahnele, menţionând că a cerut în fiecare an alocarea de sume prin Legea bugetului de stat, pentru reabilitare. „Aceste două drumuri sunt într-o stare jalnică, pline de gropi, afectate de alunecări de teren, nesemnalizate şi pun zilnic în pericol viaţa şi integritatea vrâncenilor care circulă pe ele. Miniştrii Transporturilor din guvernele conduse de dumneavoastră au promis de nenumărate ori alocarea de fonduri pentru aceste două drumuri, dar acest lucru, evident, nu s-a întâmplat. Asta şi pentru că parlamentarii PDL de Vrancea au votat împotriva amendamentelor la legea bugetului care vizau reabilitarea acestor drumuri“, scrie Marian Oprişan.

„Zero bani de la Guvernul Boc pentru Vrancea!“

Marian Oprişan le transmite „celor care au hotărât că finanţarea lucrărilor trebuie oprită pe criterii politice“ că au comis o mare greşeală şi un abuz!. „Stimaţi guvernanţi, sintagma «Aici sunt banii dumneavoastră!» a fost inventată de un fost lider marcant al PDL. Din păcate, pe drumurile din judeţ, singura pancartă care poate fi afişată este «Zero bani de la Guvernul Boc pentru Vrancea». Un mesaj pe care intenţionez să îl afişez pentru a-i informa pe vrânceni că actualul executiv sabotează administraţia judeţeană pentru singura «vină» de a nu fi de aceeaşi culoare cu administraţia centrală. Această formă extremă de protest este, în opinia mea, singura soluţie de răspuns la tupeul de a minţi pe care îl afişează Cabinetul Boc şi Primul ministru!“, se arată la finalul scrisorii deschise adresate primului ministru de către Marian Oprişan.
Mai trebuie ştiut că deşi această scrisoare a fost transmisă primului ministru încă din luna mai, până în prezent administraţia judeţeană nu a primit niciun răspuns, deşi acesta ar fi trebuit dat în 30 de zile, conform legii.

Demersuri pentru modernizarea DN 2N şi 2R

Preşedintele Consiliului Judeţean Vrancea, Marian Oprişan, a iniţiat un amendament la Legea Bugetului de Stat pe 2011, care a fost depus la Parlament de parlamentarii social democraţi vrânceni prin care a soli-citat cinci milioane de lei pentru realizarea documentaţiei tehnice şi începerea lucrărilor la DN 2R Mărtineşti-Bogza-Dumbrăveni-Dumitreşti-Jitia şi DN 2N Jitia-Vintileasca-Bahnele. Referitor la acest drum şeful administraţiei judeţene a declarat că premierul Emil Boc nu şi-a respectat nici măcar promisiunile făcute autorităţilor locale din Vrancea la întâlnirea avută în primăvara anului trecut. „Emil Boc a promis solemn că va rezolva două probleme de investiţii. DN 22 Soveja-Lepşa şi DN 2R Mărtineşti-Dumbrăveni-Jitia-Vintilească. Nu s-a realizat nimic. Nu au fost începute niciun fel de demersuri pentru a rezolva aceste probleme. Partidul stat, PDL, nu doreşte sub nicio formă dezvoltarea localităţilor care nu sunt conduse de oamenii lor“, a afirmat Marian Oprişan.