Serviciul va avea un director si cinci salariati
Serviciul Public Judetean “Salvamont” a luat fiinta ieri, dupa ce consilierii judeteni au fost de acord in unanimitate cu proiectul de infiintare a acestui serviciu la nivelul judetului. Serviciul are ca scop prevenirea accidentelor montane si organizarea activitatii de salvare in munti.
Sediul provizoriu al Salvamontului este in incinta sediului Consiliului Judetean , iar sediul social este stabilit la cabana Rucar din Soveja, care va fi data in folosinta serviciului. Printre atributiile Salvamontului se numara: patrularea preventiva pe traseele montane de pe raza judetului, cautarea si salvarea persoanelor disparute si accidentate, acordarea primului ajutor pentru turisti. “Datorita dezvoltarii in ultimii ani a satelor Lepsa si Gresu, ca destinatie turistica, afluxul de vizitatori a crescut, la fel si interesul pentru traseele turistice montane si, din cauza starii precare a marcajelor, accidentele nu au intirziat sa apara. In decursul anului 2009, personalul Administratiei Parcului Natural Putna Vrancea a participat la salvarea a patru persoane in zona Cheile Tisitei si tot in acest an s-a inregistrat un accident mortal in zona Piatra Ciutei”, se arata in referatul intocmit de Directia de Dezvoltare a Consiliului Judetean. Potrivit organigramei, Serviciul Salvamont va avea un director cu atestarea de salvator montan, iar cei cinci salariati vor avea calitatea de angajat cu contract individual de munca. Singurul inconvenient este faptul ca, potrivit Ordonantei nr. 34/2009, nu se fac inca angajari. Secretarul judetului, Raluca Dan, a specificat ca, in momentul in care Guvernul va debloca posturile, acestea se vor putea ocupa.