Lepsa

DN2D Focsani – Ojdula, in pericol din cauza alunecarilor de teren

Directia Regionala de Drumuri Iasi a ajuns la doua variante de viaduct, dar deocamdata nu sint bani pentru lucrari u Situatia se poate agrava, pentru ca zona este activa , spune seful Drumurilor Nationale Vrancea u drumul care face legatura cu Tirgul Secuiesc trebuie finalizat in acest an

Viaductul care ar urma sa rezolve problema alunecarilor de teren pe DN2D Focsani „” Lepsa – Ojdula este inca o nebuloasa pentru reprezentantii Drumurilor Nationale. Inca de acum sase luni, Sectia de Drumuri Nationale (SDN) Vrancea a sesizat Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale (CNADR) cu privire la problema spinoasa a drumului proaspat reabilitat care fuge la vale. Este vorba de o portiune de 2 km, intre km 88-90, mai sus de localitatea Gresu, in punctul Casa de Piatra, unde s-au amplasat deja martori (punct fix dupa care se fac masuratori in lucrarile de constructii, n. r.) pentru a se masura deplasarea straturilor. „Am facut un memoriu la Companie, am prezentat situatia de acolo, iar la o intilnire pe care am avut-o ulterior cu sefii de sectii la Turnu Severin, directorul de la Departamentul de Calitate a preluat problema. Directia Regionala de Drumuri si Poduri Iasi ar fi ajuns la doua variante de viaduct, impreuna cu proiectantul, urma sa se gaseasca si sursa de finantare. Situatia se poate agrava, pentru ca zona este activa”, ne-a declarat Lucica Chiper, seful SDN Vrancea. Costurile pentru realizarea acestui viaduct, lucrare care nu a fost inclusa initial in proiectul de lucrari de UMB Spedition, care a cistigat si proiectarea si executarea, sint considerabile, intrucit lucrarile sint complexe. Pentru anul 2011 s-au alocat pentru continuarea lucrarilor pe DN2 D 26 milioane lei. „Cind am vorbit cu constructorul am inteles ca acestia sint bani pentru lucrarile deja executate. Pentru a se continua lucrarile, doar in rectificarea din iunie sa se mai prinda ceva”, a adaugat Lucica Chiper. Valoarea totala a investitiei este de peste 160 milioane lei. Anul trecut s-au receptionat primii 50 de km de pe acest drum national, adica aproape jumatate din intreaga suprafata, de 118 km, dintre care 95 km pe teritoriul Vrancei, pina la limita cu judetul Covasna. Termenul de finalizare al lucrarii este anul 2011, conform reprezentantilor Drumurilor Nationale, lucrarile fiind intr-un stadiu destul de avansat, exceptind problema alunecarilor de teren.

2,5 km din DN2D trec prin Focsani

O alta dilema in fata careia sint puse autoritatile, respectiv Sectia de Drumuri Nationale si Primaria Focsani, este transferul a 2,5 km de sosea din interiorul municipiului in administrarea Drumurilor Nationale, ca facind parte din DN2D. Lucica Chiper, seful Drumurilor Nationale vrincene nu intelege insa logica preluarii de CNADR a acestei portiuni de drum, in conditiile in care Compania a anuntat ca nu are bani sa reabiliteze acest tronson din Focsani, care se intinde de la intersectia Str. Cuza Voda cu Str. Marasesti, pina la iesirea din Focsani la pasarela spre Odobesti. „Daca existau bani, exista si o logica in preluarea acestei portiuni. Era de inteles, primaria sa faca niste economii, noi il reparam, apoi il dadeam inapoi in administrarea primariei. Dar daca nu sint bani, de ce sa-l ia Compania? Exista Hotarirea de Guvern din 17 noiembrie 2010, dar am inteles ca nu s-au dus procedurile pina la capat, nu exista un ordin de ministru in acest sens”, a mai spus Lucica Chiper. Deocamdata, este indecis in curtea cui se afla aceasta portiune de drum. Cum criza este inca pe val, iar constructorii duc lipsa de lucrari, nu este exclus ca acesti doi kilometri sa fi fost un „bonus” pentru executantul DN2D, firma „regelui asfaltului”, bacauanul Dorinel Umbrarescu.