Lepsa

DN2D in topul celor mai scumpe drumuri din tara

Pentru drumul care traverseaza Muntii Vrancei s-au semnat incepind din 2007 trei contracte in valoare totala de 170 milioane euro u cu toate acestea, asfaltul se duce la vale pe unele portiuni din cauza alunecarilor de teren si este nevoie de construirea unui viaduct u pentru deszapezirea drumurilor nationale din Vrancea in perioada 2008-2011 conturile UMB s-au “umflat” cu 28 milioane euro

Drumul care taie inima Muntilor Vrancei este una dintre cele mai costisitoare investitii derulate de Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania (CNADNR) in ultimii patru ani. Drumul national 2D Focsani – Lepsa – Ojdula, care face legatura cu Tirgu Secuiesc si Brasov, se situeaza pe locul trei intr-un top al primelor 30 de contracte ca valoare atribuite de CNADNR in perioada 2007-2010 , conform unor date publicate de jurnalistii de la „Ziarul Financiar” intr-un articol publicat recent, intitulat „De ce nu are România autostrazi: pentru ca CNADNR arunca banii pe sosele fara miza în creierii muntilor”. Mai mult, tronsonul Focsani-Ojdula apare de trei ori în topul celor mai mari 30 de contracte atribuite de CNADNR, în conditiile în care finantarea lucrarilor a fost suplimentata. Reabilitarea DN 2D Focsani – Ojdula km 0-50 si 50-95, realizata de firma Spedition UMB, detinuta de omul de afaceri bacauan Dorinel Umbrarescu, are o valoare de 102,9 milioane euro fara TVA, anul atribuirii fiind 2007. In acelasi an, aceeasi firma a cistigat contractul si pentru reabilitarea portiunii km 0-118A873 din DN 2D Focsani-Ojdula, contract in valoare de 32 milioane euro.
De asemenea, pe lista CNADNR, DN 2D Focsani – Ojdula figureaza si in 2010, cu o alocare de 40 milioane de euro, pentru tronsonul km 0-95, contract cistigat in trei de Spedition UMB, Com Axa si Tehnostrade. In total, pentru drumul care traverseaza Muntii Vrancei s-au semnat incepind din 2007 trei contracte in valoare totala de 170 milioane euro, fara TVA. Cu toate acestea, lucrarile pe acest drum national nu au fost fara “peripetii”, intrucit pe unele portiuni de drum, pe circa doi km, sistemul rutier a cedat din cauza alunecarilor de teren si asfaltul se duce, efectiv, la vale. Reprezentantii Sectiei de Drumuri Nationale (SDN) Vrancea au semnalizat zonele respective pentru ca soferii sa nu fie implicati in incidente rutiere si au in vedere construirea unui viaduct. „Fara realizarea acestui viaduct care sa rezolve problema alunecarilor de teren DN 2D nu este un drum prioritar, ci un simplu drum spre Lepsa. Anul acesta s-au alocat 26 milioane de lei, suma pentru lucrarile realizate si neplatite pina acum”, ne-a declarat Lucica Chiper, directorul SDN Vrancea.

Deszapezirea drumurilor vrincene costa 28 milioane euro

Contractele pentru reabilitarea DN 2D sint intrecute ca valoare doar de Modernizarea DN 67C Bengesti – Sebes, o sosea care traverseaza Muntii Paring din Carpatii Meridionali, pe o distanta de 148 de kilometri, contractul ridicindu-se la aproape 335 milioane de euro. Varianta de ocolire Deva-Orastie a fost mai scumpa decit drumul din Vrancea, valoarea contractului fiind 178 milioane euro, contract atribuit in 2010. Cele mai mari 30 de contracte atribuite de CNADNR în ultimii patru ani au o valoare totala de aproape 1,7 miliarde de euro, însa doar noua dintre acestea, în valoare de 400 milioane euro, au fost reprezentate de lucrari pentru autostrazi sau variante ocolitoare de orase. Cea mai mare parte a contractelor pe care institutia le-a încheiat în perioada 2007-2010 se refera la modernizari sau reabilitari de drumuri nationale, precum si la servicii de întretinere multianuala a retelei de drumuri din citeva judete, printre care si Vrancea. Lucrarile de intretinere multianuala 2008-2011, mai exact serviciile de deszapezire si prevenirea alunecusului pe drumurile nationale din Vrancea au “umflat” conturile aceluiasi rege al asfaltului cu 28 milioane euro, si acest contract figurind in topul celor mai mari 30 de atribuiri in ultimii patru ani.