Preşedintele Consiliului Judeţean Vrancea, Marian Oprişan, este artizanul mai multor proiecte de investiţii care au vizat reabilitarea infrastructurii rutiere. Pe lista investiţiilor realizate ca urmare a intervenţiilor făcute de Marian Oprişan se află şi transmiterea unor drumuri judeţene în proprietatea statului şi administrarea Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) pentru a putea fi reabilitate şi întreţinute. De asemenea, reabilitarea şi modernizarea DN 2D Focşani – Vidra – Tulnici – Ojdula – Tîrgu Secuiesc-Braşov este un alt proiect de investiţii finalizat ca urmare a demersurilor făcute de Marian Oprişan.
Preşedintele Consiliului Judeţean Vrancea, Marian Oprişan, este artizanul mai multor proiecte de investiţii care au vizat reabilitarea infrastructurii rutiere. Astfel, DN 2 M Focşani-Odobeşti-Andreiaşu de Jos-Butucoasa, DN 23 Focşani – Măicăneşti-Brăila, DN 23A Gologanu-Tătăranu-Ciorăşti şi limită judeţ Buzău-Măicăneşti, DN 2 R Mărtineşti-Dumbrăveni-Jitia şi DN 2N Jitia – Vintileasca, au trecut din administrarea Consiliului Judeţean în administrarea Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR), în urma demersurilor făcute de Marian Oprişan.
Practic, aceste drumuri se află în portofoliul CNADNR şi sunt administrate de Secţia de Drumuri Naţionale Focşani, conform hotărârilor de Guvern 1938 şi 2284 din 2004. Într-o primă fază, CNADNR şi Ministerul Transporturilor condus de pedistul Gheorghe Dobre au refuzat preluarea, motivând că nu există fonduri pentru realizarea lucrărilor necesare pe aceste sectoare de drum, pentru a putea fi încadrate în categoria funcţională a drumurilor naţionale. Timp de un an, preşedintele Consiliului Judeţean, Marian Oprişan a făcut intervenţii la Ministerul Transporturilor şi Guvernul României pentru ca Hotărârile de Guvern să fie puse în aplicare, însă reprezentanţii PNL-PD au refuzat. În mai 2005, preşedintele Consiliului Judeţean, Marian Oprişan a dat în judecată Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale, Ministerul Transporturilor şi Guvernul României. Curtea de Apel Galaţi a admis acţiunea formulată de Consiliul Judeţean şi a obligat CNADNR să semneze protocolul de predare-preluare a drumurilor mai sus menţionate. După ce drumurile naţionale au fost abandonate de guvernele pedeliste, executivul condus de Victor Ponta a alocat fondurile necesare reparării, ca urmare a demersurilor făcute de preşedintele Consiliului Judeţean.
Marian Oprişan, artizanul DN 2D
Totodată, mai trebuie ştiut că lucrările de reabilitarea la drumul DN 2D Focşani-Vidra-Tulnici-Ojdula-Tîrgu Secuiesc-Braşov au fost finalizate, iar artizanul acestei investiţii este preşedintele Consiliului Judeţean Vrancea şi al UNCJR, Marian Oprişan.
„Suntem prima administrație județeană din România care ne-am preocupat în aşa fel încât Guvernul României sa realizeze prima trecere de peste Carpați de după 1989“ , a declarat Marian Oprişan.
Reamintim că preşedintele Uniunii Naţionale a Consiliilor Judeţene din România (UNCJR) şi totodată preşedintele Consiliului Judeţean Vrancea, Marian Oprişan, a mers de mai multe ori pe DN 2D, sectorul Tulnici-Lepşa – limită judeţ Covasna, pentru a vedea care este stadiul lucrărilor de reabilitare şi modernizare a acestui drum. Acesta a precizat că drumul național 2 D este de peste 30 de ani, visul vrâncenilor, dar şi cea mai complexă lucrare care se realizează în prezent pre drumurile din România. Doar pentru realizarea drumului până la limita cu judeţul Covasna, au fost realizaţi în jur de 15 mii metri liniari de coloane, 50 de mii de metri de mini-piloni, 130 de mii metri cubi de betoane, 20 de kilometri și jumătate de ziduri. Siguranţa rutieră pe DN 2D respectă toate normele europene, constructorul comandând peste 37 de kilometri de parapeţi metalici montaţi pe sectorul de drum Tulnici-Lepşa-Limită judeţ Covasna. De asemenea, la solicitarea şefului administraţiei judeţene, au fost amenajate nu mai puţin de 30 de parcări în special pe sectorul de drum Tabăra Gălăciuc –Greşu. Aici sunt oferite spaţii de parcare atât pentru autoturisme cât şi pentru camioane.
Preşedintele Consiliului Judeţean Vrancea, Marian Oprişan, a adăugat că investiţia de pe Valea Putnei, „din punct de vedere al complexităţii, este o lucrare mai dificilă decât Transfăgărăşanul“ . Şeful administraţiei judeţene a precizat că acest drum va face parte din drumul expres Târgu Secuiesc – Focșani – Brăila – Galați – Tulcea – Constanța.
Procedurile de modernizare a acestui drum au început din decembrie 2002, când a fost publicat anunţul de intenţie în Monitorul Oficial. Ulterior, pe 12 martie 2003, a fost selectată societatea Solel Boneh Internaţional, pentru a realiza lucrarea. În 2004, au fost realizate studiul de fezabilitate şi proiectul de execuţie, pentru care au fost cheltuiţi 2,5 milioane de euro, iar lucrările ar fi trebuit demarate în 2005. Numai că Guvernul liberal a boicotat acest proiect şi a renunţat la parteneriatul public-privat încheiat cu societatea Solel Boneh Internaţional. După zeci de demersuri şi zeci de memorii depuse la Guvern şi ministerele abilitate de către Marian Oprişan, proiectul a fost reluat în 2007, dar cu finanţare integrală de la bugetul de stat.
„A meritat fiecare clipă pe care am petrecut-o la Ministerul Transporturilor, fiecare clipă pe care am petrecut-o cu proiectantul, fiecare clipă pe care am petrecut-o pe acest drum cu constructorul“ , a precizat preşedintele Marian Oprişan.