Primii 50 km din DN 2D Focsani – Ojdula au fost inaugurati ieri, in prezenta directorului Companiei Nationale de Autostrazi si Drumuri Nationale u lucrarea cuprinde 47 km de drum asfaltat, 14 poduri si 3 km de ziduri de consolidare a versantilor u cea mai mare problema a constructorilor este imposibilitatea exproprierii terenurilor din zona drumului
Ieri au fost inaugurati primii 50 de kilometri din drumul national (DN 2D) Focsani „” Lepsa – Ojdula. Este vorba de sectorul de drum Focsani „” Vidra -Birsesti, care a fost complet reabilitat. Portiunea de drum inaugurata ieri, in prezenta directorului Companiei Nationale de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania (CNADNR), Liviu Costache, a directorului Sectiei de Drumuri si Poduri Vrancea, Lucica Chiper si a prefectului Ion Oprea, face parte din ampla lucrare de 118 km, care leaga Focsaniul de Ojdula. Sectorul de drum Focsani – Vidra „” Birsesti are doua benzi de trafic a cite 3,5 metri fiecare, doua benzi de incadrare a cite jumatate de metru si inca un metru alocat celor doua benzi de acostament, consolidate de o parte si de cealalta a drumului. în total, partea carosabila are o latime de noua metri. „De-a lungul celor 47,4 de km de drum asfaltat au fost amenajate 14 poduri, 60 de podete, 47 de km de santuri, 8,3 km de parapeti si 3 km de ziduri de consolidare a versantilor”, a explicat Bogdan Dumitru, reprezentantul antreprenorului general, SC Spedition UMB. Lucrarea proiectata de SC Iptana SA cu consultanta celor de la SC Search Corporation SRL a durat trei ani si a costat pina acum 227,9 milioane de lei. Banii au fost alocati, anual, prin Legea bugetului de stat. Valoarea totala a investitiei este de peste 160 de milioane de euro si se spera ca ea sa fie finalizata anul viitor, odata cu alocarea integrala a banilor. Reprezentantul CNADNR a apreciat in mod deosebit executarea lucrarilor de catre constructor. „Sint lucrari de calitate. Comisia de receptie va da verdictul, dar din ce am vazut aprecierile mele sint pozitive. Eu cred ca ar trebui sa se aloce in continuare bani pentru aceasta investitie, fiindca altfel ar fi pacat de asemenea realizare. A fost cel mai dificil drum realizat si s-a folosit in premiera, in Romania, o tehnologie noua pentru scurgerea apelor”, a declarat Liviu Costache, director general al CNADNR. Cea mai mare problema a drumarilor a fost insa intirzierea aparitiei legii privind exproprierea, fiindca unele lucrari nu pot continua daca proprietarii terenurilor de la marginea DN 2D nu vor fi despagubiti pentru cedarea acestor suprafete. In total ar fi vorba de aproape 20 ha de terenuri. „Este o lucrare remarcabila care va fluidiza traficul si va ajuta la dezvoltarea turismului in zona Tulnici „”Lepsa „” Gresu. Am convingerea ca problemele vor fi rezolvate in curind si ca se vor aloca in continuare bani pentru aceasta investitie”, a spus prefectul Ion Oprea. Lucrarile executate pina acum au insemnat terasamente, suprastructura de drum, parcari si statii de autobuz, drumuri laterale, parcari lucrari hidrotehnice si de consolidare. Receptia tehnica a fost sarbatorita ieri de constructori, proiectanti si oficialitati la o pensiune din statiunea turistica Lepsa